Ce platformă este mai profitabilă? Android vs iOS vs WP8

de: Alexandru Puiu
24 02. 2014

Înainte de a se angaja să creeze jocuri şi aplicaţii pentru o platformă mobilă, cei mai mulţi dezvoltatori se gândesc care e mai profitabilă? Să vedem, așadar, o comparație Android vs iOS vs WP8?

Principala sursă de profit pentru un dezvoltator vine din preţul aplicaţiilor create sau din reclamele afişate în acestea. Oricum, este clar, la capitolul aplicaţii pentru terminale mobile, smartphone-uri sau tablete, o alegere avizată a căii ce trebuie urmate gravitează în jurul factorului financiar.

La ora actuală, chiar dacă amploarea problemei s-a remediat considerabil, Windows Phone 8 continuă să fie privită ca având un handicap din cauza numărului de aplicaţii mai mic decât al concurenţei. Acea valoare se reflectă într-un număr mai mic de utilizatori ai platformei şi, la rândul ei, descurajează dezvoltatorii să se orienteze câtre sistemul de operare Microsoft. Per ansamblu, acesta este un trend general.

Compania Statistic Brain a studiat un pic profitabilitatea fiecărei importante – Android vs iOS vs WP8 – şi ne oferă un set de date menit să ne surprindă.

Android este pe primul loc detaşat în ceea ce privește descărcările de aplicaţii. Încasările de 1,2 miliarde de dolari din aplicaţii, din păcate, nu sunt foarte mari în comparaţie cu ale concurenţei. Windows Phone, de exemplu, care este privită ca oaia neagră a acestei competiţii, generează deja o valoare aproapiată de profit egală cu 0,95 miliarde de dolari.

Împărțind  aceste sume per aplicaţie, fiecare utilizator de Windows Phone cheltuiește în medie 0,23 dolari pentru un program descărcat, în timp ce pe Android respectiva valoare este de 0,04 dolari.

Așadar, Windows Phone stă foarte bine la capitolul profitabilitate per aplicație, având un avans considerabil față de Android și aflându-se la o diferență infimă față de iOS. Sistemul de operare al celor de la Apple este pe primul loc în acest lanț al profitabilității Android vs iOS vs WP8, cu 6,4 miliarde încasări şi 0,24 dolari profit per download.

Cu alte cuvinte, sunteţi liberi să alegeţi orice platformă pentru mobile atunci când sunteţi dezvoltator, cu condiţia să nu fie , banii adevăraţi se pare că nu vin din platforma Google.